Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Helen Bart - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Helen Bart - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Helen

Blijf op de hoogte en volg Helen

17 Februari 2010 | Australië, Melbourne

Tijdje niet geinternet. Inmiddels alweer 3 dagen in Melbourne. Echt een andere wereld hier.
De laatste dagen in Sydney hebben we nog een dag en heel eind gelopen. Eerst door de Botanic Gardens naar het Opera House. Dit keer hebben we een rondleiding gedaan van een uur. Was echt heel interessant. Het gebouw is tot in de puntjes gedetailleerd. Over alles is nagedacht. De binnen- en buitenkant kloppen helemaal met elkaar. De architect was heel perfectionistisch en wilde dus dat er niets lelijks zou zijn aan het gebouw. Er zijn zelfs geen dakgoten. Het hele dak is gemaakt van allemaal kleine tegels.

Na de rondleiding een stuk doorgelopen naar de Circulair Quay. Een stukje aan de haven waar wat mensen staan met digeridoos enzo. Vanaf daar verder naar de Harbour Bridge. Deze helemaal overgelopen. Was heel mooi uitzicht op de skyline en op The Opera House.
Aan de andere kant van de brug iets gegeten. Toen we daar zaten zagen we allemaal mensen die naar de liqour store ernaast gingen en met bruine zakken met bier en wijn erin terug kwamen. Bleek dat het een BYO(Bring your own) was. Hier kan je dus eten en je eigen drankjes meenemen.

's Avonds bij Darling Harbour nog even aan de kade gezeten. Was live muziek van 1 van de cafe's daar.

De rest van de tijd in Sydney niet meer zo veel spectaculairs gedaan. Heeft ook weer geregend 2 dagen.
Nog in 2 andere hostels gezeten. De 1 was super groot (13 verdiepingen). Toen we daar weggingen was de lift stuk, dus moesten we 13 verdiepingen met backpack traplopen. Tweede hostel was wel gezellig, maar vies.
Verder nog uit eten geweest in de sushi-train. Dat was wel heel leuk. Een soort lopende band met een bar waar je dan je sushi's vanaf kon pakken die je wilde.

Maandag vertrokken naar Melbourne, 12 uur durende rit met de bus. Het viel me 100 % mee, afgezien van de urine lucht die in de bus hing. Hadden de hele rit mooi uitzicht. Je zag steeds het landschap veranderen. Ook van die bordjes dat je moest oppassen voor overstekende koala's enzo.
Uur of 10 angekomen. Wilden eerst gaan lopen, maar dat was een beetje gevaarlijk. Niemand op straat alleen zwervers. Toch maar een taxi gepakt.
Eeste dag in Melbourne afgesproken met 1 van de Nederlanders uit Sydney, Dirk-Pieter. Stuk gelopen naar de haven, naar een soort outlet shopping center, waar geen outlet was, en naar het park. 's avonds met DP en John (de andere Nederlander) naar een Irish Pub geweest.

Zoals ik al eerder zei, Melbourne is zo anders dan Sydney. Er zijn veel minder mensen op straat overal. In Sydney waren altijd en overal mensen. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Is wel even wennen, maar ook relaxt hier. Mensen zijn wat minder gehaast.

Nu weer in een ander hostel. Wel mooi, met rooftop en een soort bar met entertainment beneden.

  • 17 Februari 2010 - 08:37

    Masha:

    Hey schat!
    Ik wist helemaal niet dat je een blog had! dacht ik krijg wel een mailtje maar gelukkig hoorde ik het van Lianne. Leuk om al je avonturen mee te lezen ik zal zeker af en toe kijken. Jammer van e regen in Sydney. Geniet ervanen ik hoor van jou.

    Kusje!!

  • 17 Februari 2010 - 09:17

    Tara Koole:

    Hee Hel!

    Kom je in Sydney, regent het! Hopen op beter weer, maar dat zal vast wel!

    Leuk verhaal, maar we willen meer foto's zien hoor :D

    Hier sneeuwt het vandaag. Vanavond misschien sauna, beetje warm worden. Haha

    Kusss

  • 17 Februari 2010 - 13:23

    Theo En Helga:

    Hoi Helen en Bart we lezen met veel plezier jullie reisverslag en op de foto's zien we dat jullie er van genieten. Een buitje regen kan de lol toch niet bederven. Nog veel plezier en we blijven jullie volgen.

  • 20 Februari 2010 - 07:50

    Bart:

    Gefeliciteerd met mijn verjaardag!! Ik wil wel meer foto's zien hoor!!!

  • 21 Februari 2010 - 13:02

    Ellen:

    Heey Helen en Bart, Leuke verhalen tot nu toe! Binnenkort ook meer foto's;-)??

    Kun je er ook voor zorgen dat ik een email krijg elke x als je er wat op zet??

    Vermaken jullie je een beetje??
    Geniet er van!

    xxx

  • 21 Februari 2010 - 23:33

    Sanne:

    Heee lieviee!
    Ik dacht dat ik me had aangemeld voor je blog, zei Marleen dat je al wat verhaaltjes had achtergelaten.. dus ik dacht HUH. Niet helemaal goed gegaan dus. Anyway, super om te horen dat alles oke is en dat het naar jullie zin is:D Geniet van alle mooie momenten en denk zo af en toe nog even aan mij(A) hihi!!

    Liefssss
    Sanne

  • 23 Februari 2010 - 19:58

    Karla En Jaap:

    Weer een flink verhaal. Heel erg leuk om jullie te volgen zo.Blij te lezen dat jullie het gezellig hebben daar En veel leuke dingen doen.Hele mooie foto''s heb je gestuurd.We zijn heel erg blij dat het allemaal goed gaat.En ja dat skypen ,geweldig dat we je zagen en konden praten.Oke geniet van de zon en alles.En nu ben ik klaar Groetjes ook aan Bart.

  • 25 Februari 2010 - 03:38

    Helen En Bart:

    Ik weet niet hoe jullie allemal een mail kunnen krijgen, maar je kan je wel aanmelden en dan krijg je sowieso een mail. Thnx voor alle reacties!!:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2010

Countdown!

16 Juni 2010

Fraser Island

29 Mei 2010

Back to Sydney

21 Mei 2010

Druk, druk, druk!

14 Mei 2010

Bye bye Alice, Hello new adventure!
Helen

Actief sinds 24 Jan. 2010
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 13706

Voorgaande reizen:

09 Maart 2015 - 01 September 2015

India & Zuidoost Azië

04 Februari 2010 - 10 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: