Back to Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Helen Bart - WaarBenJij.nu Back to Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Helen Bart - WaarBenJij.nu

Back to Sydney

Door: Helen

Blijf op de hoogte en volg Helen

29 Mei 2010 | Australië, Sydney

Weer terug in Sydney, heerlijk! Net thuiskomen hier, eindelijk weer in een stad haha.

De laatste dagen in Nieuw-Zeeland nog een keer paardgereden in Te Anau. Ik was bang dat het zou tegen vallen omdat de eerste keer zo leuk was, maar niets was minder waar. Het was weer heel anders en ook heel leuk. We deden een ochtendrit van 9 tot 12 en het was allemaal heel rustig. Wel de ideale manier om wakker te worden! De eerste 2 uur was er heel veel mist en niet zo veel te zien, gelukkig klaarde het op toen we boven op de berg stonden met koekjes en limonade (en een prachtig uitzicht). In 10 minuten trok alle mist weg en hadden we uitzicht over het hele Lake Te Anau en over alle bergen en heuvels. Verder had ik een super leuk paard. Zo'n beetje log trekpaard, maar wel lenig en snel. Eigelijk was het het vaste paard van de baas, maar ik mocht er toch op!

Daarna weer terug gegaan naar Christchurch, via Mount Cook. Daar hadden we een stop van 2 uur, dus nog wat gewandeld. Was niet zo boeiend, eigenlijk is het alleen leuk als het echt winter is want dan is het een skigebied.
Vanaf Christchurch zijn we nog een dagje naar Kaikoura gegaan met als plan om te gaan Whalewatchen. Toen we daar aankwamen was het heel mistig en regenachtig dus ging het niet door! Wel jammer want we hadden er echt zin in en waren er zelfs speciaal voor teruggegaan.

Maar goed, daarna weer naar Wellington gevlogen. Daar 2 dagen gebleven, uit eten geweest enzo.

Nu weer in Sydney. Vandaag wat dingen geregeld als een busticket voor de oostkust. Ook tickets gekocht voor een tour morgen. Het blijkt dus dat hier net ook het Whalewatchen is begonnen. Dat gaan we morgen alsnog doen! Hoop dat het nu wel doorgaat!
Morgenochtend ook nog naar de film; Alice in Wonderland. In Alice Springs al heengeweest, maar dat was een hele primitieve bios met slecht beeld en geen 3D. Nu dus weer in de iMax met groot scherm en 3D, LEUK!

Nog een paar dagen hier en dan op naar de eerste bestemming aan de oostkust; Byron Bay.

Tot snel!

• 29 Mei 2010 - 08:04

Bjorn :

fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen. en nu nog genieten van de trips langs de kust! grtz bjorn

• 29 Mei 2010 - 11:57

Amrita:

Echt stoer hoe jullie alles zo goed uitstippelen. Echt heel knap! Veel plezier nog x

• 29 Mei 2010 - 14:09

Karla En Jaap:

Weer je verhaal gelezen Helen.Je heb heel veeel plannen.Ik hoop dat het allemaal leuk zal zijn.In ieder geval je hebt weer lekker weer. Geniet ervan. Wacht weer op je nieuw verhaal. Groetjes van ons aan jullie.

• 29 Mei 2010 - 15:06

Sabine:

Hey meissie,,

Kom je ooit nog terug naar nl .. of heb je het veelste naar je zin in al die landen ????
    Wel gaaf hoor ..

Liefs xxx Sabiien

• 01 Juni 2010 - 16:56

Martine:

heel veel plezier met alles in australie wat er nog komen gaat,
    geniet ervan!
    en kom wel weer terug he!
    groetjes!