Countdown! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Helen Bart - WaarBenJij.nu Countdown! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Helen Bart - WaarBenJij.nu

Countdown!

Door: Helen

Blijf op de hoogte en volg Helen

02 Juli 2010 | Australië, Cairns

Ja, ja, nu is het aftellen toch echt begonnen.. Zo raar om je te bedenken dat we over een weekje alweer naar huis gaan!

De laatste weken in ieder geval goed besteed. Het laatste verslag was over Fraser Island en in de tussentijd hebben we alweer het een en ander gedaan; Snorkelen op Great Keppel Island, relaxen in Airlie Beach, zeilen rond de Whitsunday Islands en 2 dagen in Cape Tribulation, midden in het Daintree Rainforest.

First things first, de surfles in the town of 1770. Ik keek er heel erg tegenop, maar na de eerste golf (ik stond meteen!) vond ik het zelfs leuk! Was best moeilijk, maar het ging wel goed en het was wel leuk om het heel vaak te proberen en dat het dan uiteindelijk ook wel lukte, terwijl ik dat helemaal niet had verwacht. Het plaatsje zelfs was heel klein, maar met een hele goede sfeer. We hadden ook een mooi resort met allemaal hutjes te midden van veel groen.

Daarna door gegaan naar Emu Park, daar hadden ze het beste hostel van de hele Eastcoast. Vanaf daar een dag doorgebracht op Great Keppel Island. Prachtig eiland met witte standen en een blauwe zee. Toen we snorkelgear gingen huren kwamen we een mevrouw tegen met haar zoon en zijn vriendin (zelfde leeftijd als ons). Zij had op het eiland gewoont en kon ons dus laten zien wat de beste plekken waren enzo. Dat kwam wel goed uit want als zij er niet was hadden we waarschijnlijk minder gezien. De paadjes waren ook best eng, allemaal hoog gras enzo en dan zegt zo'n vrouw; wel oppassen hoor, als er een slang komt moet je 'm gelijk wegjagen voor hij je bijt...
Verder nog een waarschuwing gekregen voor een haai die de zoon vorig jaar in het water had gespot waar wij gingen snorkelen.. Niet echt een fijn idee, maar we hebben het overleefd! Het snorkelen zelf was wel leuk, maar bij de Whitsundays veel en veel beter.

Vanaf Emu Park dus een busrit naar Airlie Beach. Daar verbleven we in een heel groot hostel met eigen bar enzo. Was een beetje raar, want als je lakens wou moest je ervoor betalen.. daarom gebruikte iedereen slaapzakken, waardoor ze bedbugs hadden.. Wij zijn ze gelukkig niet tegengekomen. Vanaf Airlie op de boot gestapt om 3 dagen en 2 nachten rond de Whitsundays te zeilen. In Airlie hadden we heel goed weer gehad, maar net de dag dat we zouden vertrekken werd het slechter.. Gelukkig klaarde het weer op en hebben we 3 dagen prachtig weer gehad. Vanaf de boot 2 keer gesnorkeld, de eerste keer was echt impressive, de tweede keer wat minder. Er was echt zo veel verschillend koraal te zien en mega veel vissen! 1 Keer ging iemand van de crew vanaf een klein bootje de vissen voeren, dat wist ik alleen niet dus van het ene op het andere moment zwom ik tussen honderden vissen en alle kleuren en vormen! Vanaf de boot kon je soms ook vissen zien zwemmen, was wel leuk.
Het water was wel heel koud, dus je kon er niet super lang in blijven. We moesten wetsuits aan om beten van boxjellyfish (dodelijk in een paar minuten!) en stingrays te voorkomen.
Er waren nog een jongen en meisje die we op Fraser Island hadden ontmoet en die waren er nu weer dus dat was wel heel gezellig. 's Avonds muziek op tot een uur of 12 en dan naar bed om de volgende ochtend weer vroeg op te staan.
Behalve het snorkelen vooral lekker van het zonnetje genoten en van het lekkere eten wat ze voor ons maakten. Het viel gelukkig hartstikke mee met de zeeziekte, maar 1 keer even zeeziek geweest en verder veel pillen genomen.
Dit was wel zo'n beetje de leukste trip in Aussie.

Na dit zeilavontuur weer aan land en weer een busritje van 10 uur ofzo naar Cairns. De volgende dag vanaf Cairns naar Cape Tribulation gegaan. Het was een soort tour dus een wandelingetje gemaakt door het regenwoud met wat commentaar en een paar foto's gemaakt bij lookouts. Cape Tribulation zelf was geweldig! Het is dus midden in het Daintree Raiforest, wat het oudste regenwoud ter wereld is. Het resort waren dus weer hutjes in het regenwoud, best eng 's avonds want er zaten overal beesten. Wel weer een luxe kamer voor ons tweeen en zelfs met een eigen badkamertje. Ik het 's ochtends nog paardgereden door het regenwoud en over het strand. Een heel jong paard dus dat was leuk, lekker galopperen over het strand! Op de helft van de rit gingen we ergens zitten en kregen we limonade en koekjes. Er was daar ook een 'waterhole', een soort klein meertje waar een beekje uitkomt. Daar lekker gezwommen en daarna weer terug te paard!

Nu dus de laatste dagen in Cairns. Hier hadden we weer afgesproken met een duits meisje Janet, die we in Adelaide hadden ontmoet en eigenlijk de hele reis contact mee gehouden. Was dus wel gezellig om elkaar weer te zien! Jammer genoeg was gister haar laatste avond, dus hebben we een leuk afscheidsfeestje gevierd.

Nog een paar dagen hier relaxen, dan naar het koude Sydney voor 3 dagen en dan een lange reis naar huis! Kan me niet echt voorstellen hoe het is om weer thuis te zijn, maar heb er wel weer zin in. Ben na al die maanden het hostelleven wel zat, en ja, ik mis de drop en de kaas, en ook mama's roti, haha!

Tot over een weekje!!!!

• 02 Juli 2010 - 10:28

Sanne:

hey lieverd,
    en dan kom je alweer bijna terug. Zo raar, want ik ga bijna weg haha. Dan meeten elkaar net niet! Geniet van je laatste weekje en een fijne reis terug!

Liefs!

• 02 Juli 2010 - 13:14

Els Brugman:

Wat een geweldige reis heb je gehad en wat zul je genoten hebben! Het zal wel weer even wennen zijn in Nederland. Nog een fijne laatste week toegewenst en een goede reis terug. Groetjes, Els

• 02 Juli 2010 - 13:49

Tara:

Echt top al je verhalen! Geniet er nog van Hel!!!

Tot heel gauw :D

xxxxxxxxx

• 02 Juli 2010 - 18:08

Ria:

hoi Helen en bart,

genoten van je reisverslagen. jammer voor jullie dat het er weer bijna opzit geniet nog die laatste week en voor je het weet ben je weer jarig. Groetjes Ria

• 03 Juli 2010 - 08:17

Bjorn :

ja, nog effetjes, kijk al uit naar de bbq en alle verhalen! goede reis terug! xx

• 03 Juli 2010 - 12:42

Karla En Jaap:

Zo,Helen
    In de laatste weken heb je zoveel gezien en gedaan. Je zal wel moe zijn geworden.Spannend verslag. Wat een ervaring zeg. En nog een week ben je weer thuis. Gezellig hoor. gr.van ons.

• 04 Juli 2010 - 10:59

MAsha:

Jeejte leuk van dat surfen! HElen ik heb een huisje:) kan niet wachten tot je een keer komt kijken.

Dikke Kus!!

• 05 Juli 2010 - 13:47

Ellen :

Hee meis! Je hebt echt hele gave dingen gedaan zeg! Ben benieuwd naar al je foto's als je terug bent:-) Je kamer zit al op je te wachten, die is al helemaal leeg!

xxx