Sunny Sidney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Helen Bart - WaarBenJij.nu Sunny Sidney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Helen Bart - WaarBenJij.nu

Sunny Sidney

Door: Helen

Blijf op de hoogte en volg Helen

09 Februari 2010 | Australië, Sydney

Bij de aankomst in Sidney was er nog een minpuntje: REGEN! Na al die tijd opscheppen over de zon was dat wel een tegenvaller. De eerste dag alleen wat boodschapjes gedaan en daarna zo'n 15 uur geslapen. Heerlijk! Hadden allebei wel last van een jetlag, maar gelukkig niet zo lang.

De volgende dag vroeg opgestaan, na al die uren slaap. Even boodschappen gedaan en geinternet. Daarna naar het centrum en de haven gelopen. Dat is ongeveer een half uur/ 3 kwartier hiervandaan.
Echt een heel leuk haventje. Veel reataurantjes, clubs, winkels en ander entertainment (o.a. de IMAX-bios met het grootste scherm ter wereld).
Helaas regende het nog steeds dus echt leuk iets doen buiten kon niet. We zijn naar een indoor dierentuin gegaan waar ze koala's, kangoeroes, slangen, spinnen en krokodillen hadden. Daarna ook nog naar een soort sealife. Dat was wel grappig. Allemaal haaien, zeekoeien en mooie visjes.
's Avonds nog even gezeten met andere Nederlanders uit het hostel; 2 jongens en een meisje.

Maandag weer lang gewandeld. Door de Royal Botanic Gardens ditmaal. Een mega groot park met allemaal zeldzame planten, bomen en bloemen.
Toen we van huis gingen was het bewolkt, maar toen we daar liepen zonder zonnebrand ging de zon ineens volop schijnen. Allebei in een half uurtje verbrand.
Vanaf het park hadden we ook uitzicht op het Opera House en de Harbour Bridge. Later nog naar het Opera House gelopen. Echt inmens groot. Gaan er misschien later nog een rondleiding doen. Toen weer terug gelopen, geluncht en weer weg. Naar Avatar in 3D EN IMAX. Echt indrukwekkend. Het duurde alleen wel heeeel lang, en zonder pauze en de airco was heel koud maar verder was het leuk. Daarna weer gezeten met diezelfde Nederlanders. Gezellige lui.

Vandaag tot half elf uitgeslapen en daarna met die mensen uit het hostel richting Bondi Beach gegaan. Vanaf het station was het nog een stuk lopen, maar we liepen verkeerd, dus dat werd een uurtje. Heerlijk strand met wit strand, blauwe zee en grote golven. De zon brand alleen wel als je zo ligt. Vooral als je al verbrand bent.

Morgen weer naar een ander hostel aan de andere kant van de stad

Had dit verhaal net al getypt, maar toen had ik niet meer genoeg minuten dus was alles weg. Nu even snel opslaan!!

• 09 Februari 2010 - 10:46

Tara Koole:

Wauw! Lijkt net of ik er zelf ben. :D Ik kijk naar buiten en zie alleen maar sneeuw en jij hebt het andere uiterste ;)

Welke dag is het bij jou nu?

X

• 09 Februari 2010 - 15:47

Martine:

haai,
    ik zou wel willen dat ik daar was! lekker in de zon.
    maarre ja, groetjes!!!

• 09 Februari 2010 - 16:54

Marleen:

je hebt al aardig wat gedaan! leuk hoor :)! ben blij dat je toch een reisblog bijhoud! echt leuk om te lezen :)

Xxx

• 09 Februari 2010 - 17:38

Karla En Jaap:

Hallo lui.
    Wat hebben jullie al leuke dingen gedaan.Ook leuk met andere mensen uit Nederland.Valt even tegen met het weer? En ook vervelend dat jullie verbrand zijn. Maar je moet er wat voor over hebben ,toch.Ik mis je wel, maar ben blij dat het allemaal goed gaat met jullie .Wij hebben vakantie geboekt voor 8 dagen naar spanje 17 april gaan we weg. Kunnen waarschijnlijk niet in het zwembad ,maar we kunnen andere leuke dingen doen.Nou groetjes en knuffels aan jullie.

• 09 Februari 2010 - 20:21

Hester:

Hee hel!

Gelukkig is de reis goed gegaan. Wat klinkt het prachtig allemaal.
    Super jaloers, want hier echt last van een winterdip:( Geniet van al het mooie wat je daar ziet! en ik hoop dat de foto''s snel volgen!!

xxx

• 09 Februari 2010 - 21:36

Janet:

Hoi Helen, leuk om twee verslagen te lezen. Enne, hoe zit dat nou, jij over 148 dagen thuis en Bart over 147? Zit er een tijdzone tussen jullie in?
    Groetjes,
    Janet

• 10 Februari 2010 - 08:47

Jaap:

Helen, je moet even kijken naar de instelling vd weersverwachting op je blog; deze is van sydney in canada (-4)groetjes

• 10 Februari 2010 - 20:52

Björn:

fijn om je verslagen te lezen. denk elke dag aan jullie x björn

• 11 Februari 2010 - 14:49

Susa:

Hey helly hoe is het met jullie.. nou leuk om te zien dat je mooi bent aangekomen. ik zal je in de gaten houden ;) en afentoe een berichtje achter laten.. veel liefs sus

• 12 Februari 2010 - 20:41

Marijn:

Heeeeee Helen,

Wat leuk om al je verhalen te lezen. Ik ben wel jaloers hoor, het voelt hier in de tussen tijd als min 20 aan en het sneeuwt nog steeds. Nou heel veel plezier en geniet van het zonnetje. X marijn

• 15 Februari 2010 - 12:49

Carla:

Hoi Helen en Bart,

Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet er van.

• 16 Februari 2010 - 14:01

Ted:

Heey, Zo te lezen is het daar mooier weer dan hier! Veel plezier met ontdekken! gr. Ted

• 16 Februari 2010 - 16:12

Lianne:

Helen!

waarom ben ik de enige die niet weet dat je al een blog hebt? ;) ik was zo benieuwd naar jullie! leuk om te lezen wat jullie allemaal al hebben gedaan. Ik kan met echt niet voorstellen dat jullie verbrand zijn, hier heeft het alweer gesneeuwd :P Geniet ervan! xxxx

• 26 Februari 2010 - 18:52

Ria:

Hallo helen,
    Via Carla gehoord dat ik jullie reis kan volgen. Heel erg leuk. Geniet ervan en ik blijf jullie volgen.
    liefs
    Ria