Melbourne - Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Helen Bart - WaarBenJij.nu Melbourne - Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Helen Bart - WaarBenJij.nu

Melbourne - Adelaide

Door: Helen

Blijf op de hoogte en volg Helen

25 Februari 2010 | Australië, Adelaide

Zo, ik zal maar weer eens iets schrijven. We zijn al weer twee dagen in Adelaide. Heerlijk hier; zonnig, weinig wind, lekker rustig.

Ik heb nog niet zoveel over Melbourne geschreven. Wel dat ik het veel minder vond dan Sydney en dat vind ik nog steeds. Het was overdag wel druk, maar 's avonds heel rustig. Dat gaf een beetje een onveilig gevoel, want de enige mensen die er waren, waren zwervers.

Vooral veel tijd gespendeerd aan het vinden van een supermarkt. Die waren allemaal ver weg en duur. Eerst gingen we naar de Aldi, ja die zit hier zelfs. (Dat is op zich niet zo gek, want half Duitsland zit hier zo'n beetje. Ze zijn zelfs gestopt met ze visa geven.) Daar hadden ze bijna niks, dus naar een andere. Hadden ze ook bijna niks en duur. Toen maar bij de Subway gegeten.Volgende dag verder met de zoektocht en eindelijk iets gevonden.
's Avonds naar de bar van het hostel geweest en daar was karaoke. Dat was echt vreslijk. Er was een dronken jongen die 'house of the rising sun' ging zingen, nouja meer schreeuwen.
Volgende dag naar een zwembad geweest met sauna en spa. Was heerlijk.
Ook nog een dag naar het strand geweest, St Kilda. Was op zich wel een leuk strandje. Lang niet zo mooi als Bondi in Sydney jammer genoeg. Wel palmbomen en veel leuke bars en clubs daar. Toen ik ging zwemmen voelde ik ineens iets met mijn arm, ik keek en het was een vet grote kwal. Eng! Meteen niet meer gezwommen, haha.

In het hostel hadden we nog twee leuke Canadese meiden leren kennen. Een avond met hun uit geweest. Was een soort club waar ze een groot balkon hadden met tafels. Zij hadden eerder 3 Canadese jongens ontmoet en die waren ook mee. Was een gezellige avond.

Verder nog naar de Queen Victoria Market geweest. Dit was een hele grote indoor markt met alles wat je je maar kan bedenken. In het visgedeelte verkochten ze ook oesters en kaviaar. Dat was wel grappig om te zien. Het is hier ook veel goedkoper.
Ook een dag naar het immigaratiemuseum geweest. Was wel interessant en een goede dagbesteding, aangezien je buiten niks kon doen door de hitten.
Bart is nog jarig geweest. Hij heeft van mij een kangoeroeleren cowboyhoed gehad. Heel leuk. 's avonds uiteten geweest. Bart wilde graag steak, maar dat hadden ze niet. Waren alleen maar chinezen en japanners. Toen maar bij de japanner gaan eten. Was echt lekker. En heel goedkoop, want ze waren de drankjes vergeten af te rekenen.

De laatste dag in Melbourne was leuk. We zijn naar de Yarra River gelopen, waar ze een soort boulevard hebben. Daar eerst een drankje gedaan en toen naar de Eureka Tower gegaan. Dit is de hoogste toren van het zuidelijk halfrond. Helemaal naar boven. Het was 88 verdiepingen en de lift ging in 38 seconden naar boven. Het leek net of je in een vliegtuig zat. Vanaf daar een super mooi uitzicht over de stad.
Hierna lekker geluncht en toen voorbereidingen getroffen voor de volgende dag.

Van Melbourne tot Adelaide hebben we een tour gedaan langs de Great Ocean Road. Het begon al goed, want we werden om 7 uur(vertrektijd) uit ons bed geroepen dat ze al weggingen. Oeps, wekker niet gehoord om 6 uur. Wij dus ons bed uit haasten.
Eest twee uur door de stad gereden om andere mensen op te pikken. Daarna een heel sttuk gereden naar de kust. Onderweg steeds stops bij bezienswaardigheden. Bell's Beach, een surfersstrand met in de winter golven tot 12 meter. Daarna de Historic Memorial Arch, wat ik niet zo bijzonder vond. Het is een gedenkbrug voor mensen uit de oorlog. Verderop was het wel heel leuk, want toen hebben we koala's gezien! Echt schattig.
Toen geluncht. Daarna een wandeling door een regenwoud, wat ook heel indrukwekkend was. Weer verder kwamen we bij de 12 Apostels. Hele grote stukken rots in de zee. Daar was het alleen heel slecht weer. Mega harde wind, ik kon amper m'n camera recht houden. En ook nog regen. Daarna naar Loch Ard Gorge. Een prachtig strand tussen de rotsen.
's Avonds in de bush overnacht in een klein hostel. De volgende dag in he Grampians National Park geweest. Was echt heel mooi. 's Ochtends een wandeling gemaakt. De rest van de dag naar Adelaide gereden. Was wel te doen.
Aaaah m'n tijd is op!

• 25 Februari 2010 - 18:22

Lianne:

Hee,
    wat leuk om te lezen! grappig dat je daar ook gewoon de aldi en de subway hebt :P zit je aan de andere kant van de wereld. Echt leuk dat jullie allemaal mensen leren kennen! en koala's gezien! jullie hebben echt al veel gezien volgens mij, en jullie hebben nog zo veel te gaan! Geniet ervan en blijf schrijven, het is heel leuk om het vanuit het regenachtige Nederland te lezen! Ik kom om in mn studie, dus dan is het leuk om een beetje over Australie te lezen en fantaseren :P

xxxxx

• 25 Februari 2010 - 20:20

Jaap En Karla:

Hoi Helen en Bart.
    Wat een lang verhaal zeg. Alles gelezen, wat jullie daar doen en zien . Prachtig allemaal. Dus je bent toch een keer naar de Aldi geweest? Wat een avontuur allemaal. Sauna ,Spa enz. enz.. Leuk, leuk allemaal .
    Oke groetjes van ons en tot de volgende keer

• 26 Februari 2010 - 10:25

Tara Koole:

He Hel! Wat maak je veel mee zeg en het klinkt allemaal heerlijk!

Je kan via instellingen en mailinglist, je eigen hotmailaccount activeren. Zo krijgt iedereen een mailtje :)

Geniet ervan en tot je volgende verslag :D

xxx