Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Helen Bart - WaarBenJij.nu Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Helen Bart - WaarBenJij.nu

Adelaide

Door: Helen

Blijf op de hoogte en volg Helen

05 Maart 2010 | Australië, Adelaide

Alweer een tijdje in Adelaide en nog steeds heerlijk hier! Zo een relaxte sfeer. Bovendien zitten we in een hostel met wat mensen die hier werken dus die zijn hier ook al een tijdje. Wel leuk als je een tijdje met de zelfde mensen omgaat.

In Adelaide zijn op zich niet hele bijzondere dingen te doen, maar we zijn hier nu net op de juiste tijd. Er zijn twee festivals aan de gang; het Fringe Festival en het Adelaide Arts Festival. Allebei niet echt festivals zoals je ze bij ons hebt. Fringe is een soort kermis zonder attracties. Er zijn allemaal stands waar je kan gaan kijken naar cabaret, circusacts, muziek, enz. Het is wel grappig daar, want er zijn heel veel Nederlandse dingen. Ze verkopen er bijvoorbeeld poffertjes en ollybolly's. Ook op de stands staan best veel Nederlandse teksten. Het Adelaide Arts Festival heeft allemaal verschillende activiteiten. Zo hadden ze laatst bijvoorbeeld 'The northern lights', een soort afbeeldingen geprojecteerd op allemaal beroemde gebouwen. Het was wel mooi om te zien, maar het werd aangekondigd als een 'spectaculair lightshow' dus wij hadden er wat meer van verwacht.

Verder hebben we twee rondleidingen gedaan door vrijwilligers, eentje door de stad en eentje door de Botanic Gardens. Bij de rondleiding door de stad werd van alles verteld over de geschiedenis en de architectuur van de binnenstad. Bij de Botanic Gardens over de bomen en planten en waar ze voor gebruikt werden, bijv door de aborigonals. hij was iets over een boom aan het vertellen en toen zat er ineens een mega grote spin in de boom, dus toen hoefde niemand ineens meer iets over die boom te horen haha.

Van de week de leukste dag gehad tot nu toe; eerst gewinkeld, toen naar het wildlife/national park geweest en ook nog uit geweest. Was echt een geslaagde dag. Het Wildlife Park was geweldig. We liepen er echt doorheen als een stel kleine kinderen, de hele tijd met een grote glimlach op ons gezicht. Het was dus in het Cleland National Park. De dieren liepen gewoon vrij rond en zijn gewend aan mensen dus je kon overal dichtbij komen zonder dat ze schrokken. Ze zijn daar in hun natuurlijke omgeving, veel leuker om te zien dan in een dierentuin. We hebben een koala vastgehouden en daarmee op de foto geweest. Echt zulke schattige beestjes. Ze slapen bijna de hele dag en de rest van de tijd liggen ze een beetje ecalyptusbladeren te eten. Maar het was net een knufelbeertje om vast te houden. Daarna kangoeroe's gevoerd, gewoon uit de hand! Ook echt mega schattig, ze pakken zo helemaal je hand met hun poten.
Ze hadden ook nog wombats, tasmanian devils en reptielen, maar die zaten wel afgebakend want die bijten nogal.

Die avond uitgeweest met een stel nederlanders die we in het hostel hadden ontmoet. Er was net een concert van ACDC geweest, dus de hele stad was volgestroomd met ACDC-fans. En dat zijn best rare lui kan ik je vertellen. Maar ondanks dat heb ik me prima vermaakt.

Ook nog naar Glenelg geweest, het strand hier. Mooi strand, maar wel veel stenen dus een beetje lastig zwemmen. We wilden eerst op de fiets gaan, want die kan je hier gratis huren, maar we konden de weg niet vinden. Toen toch maar de fietsen terug gebracht en met de tram gegaan haha. Was ook echt niet veilig, dat fietsen hier. De auto's rijden hard en er zijn niet echt fietspaden.

Die avond weer uitgeweest met een paar Duitsers die al vanaf het begin dat we hier zijn in het hostel zitten. Zijn wel gezellige mensen, we zitten bijna elke avond met hun op het balkon te kletsen.

Vandaag voor het eerst oesters gegeten. Smaakte een beetje naar uhm... zee. haha. Niet echt lekker, maar wel leuk om eens te hebben geprobeerd.

Zoals ik al zei blijven we hier waarschijnlijk tot begin volgende week. We hebben geprobeerd om een lift te zoeken, maar iedereen wilt een lift en er zijn bijna geen mensen die een lift aanbieden. Best lastig dus. De outback ( stuk van hier tot Alice Springs) schijnt echt geweldig te zijn met de auto dus het zou wel jammer zijn als we moeten vliegen. Nu nog maar even zoeken dus!

• 05 Maart 2010 - 09:25

Amrita:

hé leuk dit! sprak je vader gisteren over je reis. Goed dat je plannen mooi uitpakken...toch altijd maar afwachten als je het vliegtuig uitstapt. Veel plezier, blijf je volgen.

• 05 Maart 2010 - 10:19

Hiltsje En Bregje:

Heee helen!! We missen je en wat leuk dat je nu een waarbenjijnu hebt zodat we je kunnen volgen :) Klinkt allemaal erg leuk en wat een lieve foto! Kom maar snel terug dan gaan we eindelijk afspreken met zijn 3en en ook kledingruil doen (moet nog steeds!) dan maken we er wel een lang weekend van! En we kunnen ook wel weer eens naar Antwerpen. Maar geniet nu maar vooral lekker van je reis (en Bart). Heel erg veel plezier en succes met alles wat je tegemoet komt, tot snel, hele dikke kus Hillie en Breggie

• 05 Maart 2010 - 10:20

Tara:

Echt een leuk verhaal! Ik hoop echt dat je gauw foto's kan plaatsen :D

Tijd gaat hard he. Ik zie hier bijna 3 maanden ;)

Geniet ervan. Groetjes aan Bart!

xxxx

• 05 Maart 2010 - 22:35

Marzia:

Hee!!

Wat leuk om dit allemaal te lezen :) goed om te zien dat je je vermaakt!!
    Ben benieuwd naar al je foto's!

xxx

• 08 Maart 2010 - 15:53

Yagmur:

Lieverd we hebben geen afscheid kunnen nemen jammer genoeg :( !! we hebben je heel erg gemist, maar we zijn erg blij dat je het naar je zin hebt daar.. geniet ervan en we hopen je gauw terug te zien. knuffels&kusjes, Yaam en Caal. Groetjes aan Bart!

• 16 Maart 2010 - 16:23

Ashwieta:

Hey Helen leuk dat je het naar je zin hebt.
    Wij hebben het ook naar ons zin zins jou mams thuis bij me is.Jammer genoeg vertrekt ze morgen terug naar Ned.
    Ze maakte echt zorgen over jou want ze kon jou niet bereiken.Een hele week lang ze werd ongerust.Goed dat je vanmorge gebeld heb.
    Nou hoop gauw wat van je te horen doedoei

• 20 Maart 2010 - 16:28

Karla En Jaap:

Hoi Helen.
    Je hele lange verhaal weer gelezen.Wat leuk allemaal.Lieve koala vastgehouden.Leuk om te lezen wat er allmaal te doen is .Oester smaakte niet echt ,maar je hebt geprobeerd. we wachten op je volgend verhaal. Groetjes van ons aan jullie.