Bye bye Alice, Hello new adventure! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Helen Bart - WaarBenJij.nu Bye bye Alice, Hello new adventure! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Helen Bart - WaarBenJij.nu

Bye bye Alice, Hello new adventure!

Door: Helen

Blijf op de hoogte en volg Helen

14 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Dit keer echt een tijd geleden dat ik iets heb geschreven, maar nu heb ik er wel weer zin in. Vandaag echt een geweldige dag gehad, denk wel de leuskte dag van de hele reis, maar dat later..

Ten eerste; EINDELIJK weg uit Alice! Wat een verademing zeg, niet meer werken, geen enge mensen meer, over straat kunnen wanneer je wilt, heerlijk! Jammer genoeg ging de reis niet echt voorspoedig.. Ongeveer 2 dagen voor we gingen vliegen werd ik een beetje ziek (griepje) en dat werd eigenlijk steeds erger. We vlogen vanaf Alice naar Melbourne, daar een nacht overnachten (op het vliegveld) en de volgende dag 's ochtends weer vliegen. Die dag overnachten op het vliegveld was dus niet echt een succes met een flinke verkoudheid en koorts. Toen we eindelijk aankwamen in Wellington nog ziek, maar gelukkig na 2 dagen er weer bovenop. Dat was ook maar goed ook want die dag hadden we alweer een vlucht naar Christchurch, wat op het zuidelijk eiland ligt. Wellington was echt super mooi en ook een hele moderne stad. Daar naar een heel groot nationaal museum geweest en verder niet zoveel interessants gedaan.

Inmiddels zijn we dus in Christchurch, het is hier wat kouder dan op het noordelijk eiland, maar eigenlijk hebben we dat alleen nog 's avonds gemerkt. Daarom dus tot mijn spijt een sjaal en winterjas moeten aanschaffen! Dat was niet echt volgens het plan van een zonnige, tropische vakantie haha! Verder is het hier hartstikke leuk. De eerste 2 dagen vooral gewinkeld (jassen). In Australie heb je heel veel foodcourts, dat is een hele grote gezamelijke ruimte waar je kan zitten en dan allemaal aparte winkels waar je eten kan halen. Niet echt gezellig dus. Hier is het weer helemaal leuk. Laatst ontbeten bij een schattig winkeltje met een super leuke inrichting en hele lekkere dingen. Gister uit eten geweest in een heel leuk italiaans restaurantje dus ik ben weer helemaal blij en beter!

Maar nu over vandaag! Zoals ik dus al zei; de leukste dag tot nu toe! We hebben namelijk eindelijk paardgereden! Ja, zelfs Bart (wie had dat gedacht haha)! Eest bij het hostel opgehaald door de eigenaresse, best een lange rit van ong een uur. We hebben een paardrijtrek gedaan van 3.5 uur door een kilometers lang berg- en bosgebied. Onderweg nog gestopt voor een kopje thee en homemade scones (alles meegenomen te paard!). Aan het begin moest je opgeven hoeveel ervaring je had en omdat ik ervaring had hielden ze daar ook rekening mee, dat was echt leuk. Mijn paard heette Jack en de guides die we hadden waren hele leuke, gepassioneerde mensen, een stel van mid-40. We waren samen met een Amerikaans stel, die de hele tijd maar vroegen; hoeveel hectare is dit? hoe duur is dat? Echt stom. Bart had natuurlijk nog nooit gereden, maar het ging heel goed en hij vond het volgens mij stiekem ook hartstikke leuk. In het begin een beetje bang, maar daarna wel een paar drafjes!
Omdat het te moeilijk was om namen te leren noemde hij iedereen bij de naam van het paard dus dat was wel grappig. Ik had dus al ervaring en daarom nam de guide mij vaak apart ('Come on Jack, let's go for a run!). Er waren hele grote stukken open veld dus daar kon je eindeloos galopperen. Dit was dus de dag waar ik al vanaf de dag van vertrek op heb gewacht!

Verder hebben we hier in NZ heel weinig tijd dus zijn we heel druk aan het plannen om zo veel mogelijk van het zuidelijk eiland te zien. Morgen vertrekken we met een bus naar Nelson, daar gaan we een boottocht en hike doen door het Abel Tasman National Park (hoop dat de spierpijn snel weg is!).
We hebben een buspas gekocht voor het hele zuidelijk eiland, deze komt langs; Franz Jozef Glacier, Fox Glacier, Queenstown, Te Anau en Milford Sound. Dit zijn dus zo'n beetje de highlights van het eiland. Ik hoop dat we nog heel veel mooie dingen gaan zien hier, maar ben er eigelijk wel van verzekerd, vooral na vandaag! De 28e vliegen we alweer terug naar Australie om daar de oostkust te doen.

Deze keer zal ik wat sneller een volgend verslag plaatsen!

  • 14 Mei 2010 - 09:40

    Lianne:

    Wauw wat gaaf die paardentocht! dat lijkt me echt heerlijk, door de bergen en de bossen en racen over de open vlakte! wat fijn dat jullie weer lekker kunnen genieten en dat Alice achter jullie ligt. Heel veel plezier nog in Nieuw-Zeeland, maar dat komt wel goed denk ik :D

    xxxxxxxx

  • 14 Mei 2010 - 09:50

    Bart Wijman:

    Mijn paard, en dus ik, heette Fritz!!!

  • 14 Mei 2010 - 10:59

    Bjorn :

    nou jackk en fritzz wat een leuke berichten, da's een stuk beter dan die griezelverhalen van Alice!
    geniet ervan xxx bjorn

  • 15 Mei 2010 - 12:10

    Masha:

    Heey Hellie,

    Super gaaf man die paardentocht.Mooi dat je lekker niet meer hoeft te werken en dat je weg bent uit Alice:)

    Ik mail je snel na me examens.

    Dikke Kus!!!

  • 15 Mei 2010 - 19:15

    Martin:

    Bart en Helen: Eindelijk weer genieten. Al is het misschien voor Bart een dag of wat op een zacht kussen.

    Groeten, Martin, Simone, Bas en Linde.

  • 16 Mei 2010 - 19:19

    Jaap En Karla:

    Helen,na een tijd een nieuw verhaal. Helemaal gelezen.Prachtig het verhaal over paard rijden en Bart, gedurfd hoor.Leuk dat jullie busreis hebben geboekt.Blij dat jullie heleboel mooie dingen gaan zien. Veel plezier en gr. van ons aan jullie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2010

Countdown!

16 Juni 2010

Fraser Island

29 Mei 2010

Back to Sydney

21 Mei 2010

Druk, druk, druk!

14 Mei 2010

Bye bye Alice, Hello new adventure!
Helen

Actief sinds 24 Jan. 2010
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 13686

Voorgaande reizen:

09 Maart 2015 - 01 September 2015

India & Zuidoost Azië

04 Februari 2010 - 10 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: