Back to work! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Helen Bart - WaarBenJij.nu Back to work! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Helen Bart - WaarBenJij.nu

Back to work!

Door: Helen

Blijf op de hoogte en volg Helen

30 Maart 2010 | Australië, Alice Springs

Al een tijdje niet geschreven, eigenlijk ook al een tijdje niks gedaan.

We zijn alweer 2 weken in Alice. Allebei een baantje gevonden hier. Bart werkt een paar dagen in de housekeeping van een hotel en een paar avonden en het weekend in een restaurantje.
Ik werk in een soort broodjeswinkel, precies hetzelfde werk als bij Luna dus het gaat me makkelijk af! Ik dacht dat het best moeilijk zou zijn om een baantje te vinden, maar het viel reuze mee. Er hing een briefje dat ze iemand zochten en toen ik het ging vragen zei ze; 'Can you come in at 8 in the morning tomorrow for a trial?'. Dat ging dus snel! Volgende dag begonnen en ze waren heel blij met me. Nu klaagt ze steeds als het andere meisje er niet is dat zij niks uitvoert en dat ze liever heeft dat ik meer werk al haar haha. Ze vroeg ook nog of ik niet langer in Australie kon blijven om meer te werken. Heb het aanbod afgeslagen. Ze betalen hier gelukkig wel veel meer dan in Ned. dus daar ben ik blij mee! Kan ik mooi wat sparen, zodat ik niet blut ben als ik terug kom.
Wel een beetje jammer dat we steeds voor het hostel moeten betalen. We hebben een tent dus als er een camping was zou dat goedkoop slapen zijn. Het probleem is dat alle campings een half uur hier vandaan zijn.. Nou had ik wel een ander plan, camperen in de tuin van mijn baas, since she likes me. Durf het alleen niet zo goed te vragen haha.

We blijven hier dus nog een tijdje werken, tot eind April. Best saai hier verder, overdag werken en 's avonds kan je niet echt de deur uit omdat het te gevaarlijk is. Daarom kijken we maar elke avond films.
Hierna gaan we waarschrijnlijk door naar Nieuw-Zeeland en daarna weer terug om de oostkust te doen.

Volgende blog volgt als we weer iets spannends beleefd hebben;)!

  • 30 Maart 2010 - 08:50

    Marleen:

    wat een geluk dat jullie allebei een baantje gevonden hebben :D!
    ook handig dat het iets is wat niet vreemd van je is ;)
    hier gaat alles z'n gangetje, school/werk/vriendje!
    binnenkort weer even mailen!

    kus

  • 30 Maart 2010 - 15:32

    Susie :

    heyy helen en bart,,
    nou leuk om te horen dat jullie een baantje hebben kunne vinden...
    Nou ik wacht op de spannende verhalen.. groetjes susie en de family..

  • 30 Maart 2010 - 18:44

    Björn:

    nou noem het maar nix gedaan, overleven in Alice en dan ook nog werken! keep up the good work!
    liefs voor jullie allebei

  • 30 Maart 2010 - 19:17

    Janet:

    misschien is in die opgedroogde rivier nog een leuk plekje?
    groetjes

  • 01 April 2010 - 10:41

    Karla En Jaap:

    Hoi helen
    Leuk je verhaal weer te lezen. Wat heb je snel die baan gevonden. Het was gelijk beginnen. En dan nog hetzelfde wat je deed.Ook leuk dat je het zo goed kan vinden met je basin.Jammer dat jullie verschillende tijden moeten werken.
    Fijn dat Bart ook werk gevonden heeft.Het is wel spannend allemaal. En gezellig dat we een paar keer per week belt.
    xxx en gr. aan jullie en verder veel plezier. We horen jullie weer.

  • 02 April 2010 - 15:23

    Martine:

    hee helen,
    leuk voor jou en mijn (grote) broer dat jullie werk hebben!
    nou geniet vooral maar waar jullie van kunnen genieten!
    doeii

  • 06 April 2010 - 16:12

    Marzia:

    Aah lekker geld verdienen hehe

    Trouwens ik was afgelopen week in Egypte en je gaat nooit geloven welk liedje een plaatselijk bandje ging spelen in een restaurantje (waar wij aan het eten waren); "in de sahara tussen de kamelen.." echt hilarisch!!! Zonder de tekst natuurlijk :P

    Ik zie dat je al over 93 dagen terug bent?? Dat gaat snel!

    See you soon then xxx

  • 12 April 2010 - 21:14

    Marijn:

    Hee helen wat een leuke verhalen allemaal. Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat. en wanneer je weer een berichtje post! ik klik me elke dag.... suf hopend op een nieuw lang verhaal :) maar nee, Nou heeeeeel veel plezier nog x Marijn


  • 26 April 2010 - 11:57

    Els En Kees:

    Wij zijn pas sinds onlangs op de hoogte van je reisverslag. Heel leuk om te lezen! Wat een onderneming zeg! Nog heel veel plezier gewenst de komende tijd.

  • 05 Mei 2010 - 20:58

    Luna:

    HELEN!!!!! wat leuk is het om je spannende reisverhalen te horen echt heel leuk=)
    We hebben je kaartje in Luna ontvangen echt super. Ik ben we een beetje jaloers op je hoor, ben zelf laatst alleen2 weekjes nar Arubagewest en ga vrijdag naar spanje voor een weekje dus ik reis toch ook wel een beetje(A). Kom je snel weer terug naar het koude hollandje? we miss you=) Kus Luna

  • 10 Mei 2010 - 12:56

    Tara:

    Hee lieve Hel,

    Hoe gaat het met je? Het wordt weer tijd voor een verhaaltje hoor! Mijn tijd zit er bijna op.. Laatste dagen nog even genieten!

    Dikke kus uit Finland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2010

Countdown!

16 Juni 2010

Fraser Island

29 Mei 2010

Back to Sydney

21 Mei 2010

Druk, druk, druk!

14 Mei 2010

Bye bye Alice, Hello new adventure!
Helen

Actief sinds 24 Jan. 2010
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 13690

Voorgaande reizen:

09 Maart 2015 - 01 September 2015

India & Zuidoost Azië

04 Februari 2010 - 10 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: